maandag 21 april 2014

Framed Flowers blok 4



Blok 4 van de Framed Flowers BOM is echt een makkie. Alleen wat cirkels appliceren en daarna versieren met wat borduurwerk en wat quiltwerk.

De cirkels heb ik dit keer gemaakt door het lapje met een rijgsteekje precies in vorm te krijgen. Even strijken en de vorm zit er prima in.

De cirkels lijken wat hoekiger door de vouwtjes aan de achterkant, maar zijn goed mooi rond te appliceren.
Bij meerdere lagen op elkaar knip ik de achterkant steeds weg.


Wat er bij drie lagen dus zo uitziet aan de achterkant en aan de voorkant.





Uiteindelijk ziet het er dan zo uit.








Voor het op maat snijden van het blok gebruik ik een mal. Deze heb ik geknipt uit een doorzichtige plastic map. Met behulp van het basispatroon heb ik daar de lijnen voor het binnenste vierkant op getekend.

Precies op maat gesneden en met de achterkant in vorm gestreken, meet ik toch altijd de randen na. Precies 3 cm breed en dus helemaal goed. :)

Door het patroon uit te knippen, kun je alles perfect op de goede plek krijgen. Daarna uitknippen op de stippellijnen. Dat is de rand tot waar het borduurwerk komt.


Het verschil tussen niet en wel gequilt.



Met als laatste nog het borduren van de vliegsteekjes met vijf in elkaar overlopende kleuren van lichtgroen naar wit.


Toch vond ik dat er wat ontbrak.



Maar met wat Franse knoopjes in donkerbruin eroverheen gestrooid was dit blok ook weer naar mijn zin. Ik hoop dat jullie hem ook leuk vinden. :)
Nodig: Het basisblok en het bloempatroon deel 4.

1 opmerking: